Jag har världens bästa vän och de är jag stolt över.

Jag är stolt över att ha en så fin och klok vän som dig, Fanny!
Har snott den här texten från min fina vän och jag hoppas det var okej, blir verkligen berörd och glad över din klokhet. Du är bäst.


"Du kommer få många nej och motgångar i livet. Dina drömmar kommer bli krossade, ditt hjärta punkerat och din kropp nedbruten. Du kommer må dåligt fysiskt och psykiskt, och du kommer inte alltid få som du vill. Du kommer måsta ge upp någon du älskar för att kunna leva vidare och du kommer tömma dig själv på ex antal liter vatten under långa nätter.
Men du kommer också få några få ja som gör hela ditt liv. Din allra största dröm kommer gå i uppfyllelse, någon kommer stjäla ditt hjärta och aldrig ge tillbaka det och du kommer känna dig starkast i hela världen. När du får som du vill, måste du vara ödmjuk men då kommer du också så otroligt mycket längre i livet. Ifrågasätt inte det du vet att du inte kan ifrågasätta utan försök acceptera och gå vidare. Styr inte det du inte kan kontrollera och tvinga ingen att känna sig underlägsen dig. Hitta någon att älska förevigt, och gråt också för att du är lycklig och inte bara för att du är olycklig.

Det låter som många krav men egentligen är det lätt. Det handlar om perspektiv, insikt och realism. Förmågan att sympatisera med andra människor och sig själv. Förmågan att sätta sig själv först men ändå finnas där för andra. Förmågan att balansera de två svåraste sakerna i livet - dig själv och alla du älskar.
Men det blir lättare. Efter att man fått ta dom svåra besluten."

Kommentarer
Fanny säger:

Naaw Fanny, vad bra att du gillade texten! Gumman du är bäst! <3

2012-01-09 | 10:55:50
Bloggadress: http://fannyyyyjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback