skidåkning

Hej.
För drygt en vecka sedan kom jag & min käre farfar fram till att vi skulle åka skidor just denna söndag.
Tidigare i mitt liv brukade vi göra det lite då och då men har inte blivit av riktigt på ett bra tag.
Och eftersom dom lovat mellan -18 till -20 grader igår så hade vi väl mer eller mindre gett upp hoppet om nån skidåkning, men klockan halv 11 imorse blev jag väckt av min käre far som talade om att det bara var -8 grader utomhus så jag steg raskt upp och gick och ringde farfar. Vi kom överens om att han skulle hämta mig vid tolv, fast det blev inte förrän vid kvart i 1. Men iaf, vi for till bergnäset och när jag ställde mig på skidorna kändes det väl lite konstigt. Hur ska de här gå efter att inte ens vart i närheten av ett par skidor på 2-3 år? Men det gick långt över förväntan!
På mindre än en timma lyckades jag ta mig igenom 7,3 km. Är något stolt över mig själv :D
Nu har jag precis stretchat, ska ringa Amanda och sedan hoppa i duschen.



Puss / F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback