Till Gammelmorfar ♥

En tanke,
En känsla,
Ett tomrum i mitt hjärta,
Jag sörjer dig med tårar,
Saknar dig med värme,
Minns dig med glädje,
Du lever för evigt i mitt minne.


En känsla inuti mig har växt till en stor klump, en stor klump som gör så ont.
Jag vet orsaken och men kan inte riktigt sätta ord på just vad det är som gör så himelskt ont.
Under sista tiden har jag kunnat hantera känslan och tankarna, men nu när jag börja tänka på att nästa gång jag kommer för att hälsa på kommer du inte finnas där,känns så otroligt konstigt.
Det vrider om där inne och det är något inom mig som bara vill skrika frustrerat rakt ut.
Jag är kluven, väldigt kluven. Jag är chockad och ledsen över tanken på att du är borta men samtidigt finner jag ro i mitt sinne med att du sover gott och slipper ha ont.
Jag är så otroligt stolt över dig!
- För vilken kämpe du var, du kämpade och kämpade ända tills dina sista krafter var slut trots hinder som kanske många andra inte skulle klarat ta sig över men också för all den kärlek du lyckats förmedla till alla dina nära och kära.
Det är inte många människor som får se sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn växa upp, men det har du!
Du har hunnit med otroligt mycket under ditt 94 år långa liv.
Jag önskar att jag hade fått mer tid tillsammans med dig men jag är otroligt tacksam för de stunder vi fick dela tillsammans.
Du ska veta att du är saknad, otroligt saknad och kommer förbli det av oss alla.
Jag hoppas att du kommit till en fridfull plats där allt är som just du vill, där alla dina krav blir uppfyllda och där du får bra utsikt att kunna titta ner på och vaka över alla de dina.
Jag är säker på att en dag kommer vi mötas igen, kanske på de ställe du är på nu eller någon helt annanstans, det återstår att se.
Men fram tills dess, ta hand om dig och oss, om vi någon gång skulle tveka på vilken väg som är den rätta, visa oss då vilken du skulle valt och påminn oss dom gånger vi håller på att glömma, att vi ska ta vara på livet och stunderna vi delar med andra som om varje gång vore den sista, samt att fela är mänskligt men att förlåta är gudomligt!

Du är något speciellt och betydelsefullt för mig.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
elin säger:

Fanny! jag har inte sätt den här texten...men den berörde...mycket. det borde vara du och inte jag som läser upp texten...

2010-11-04 | 21:57:02
Bloggadress: http://elinpk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback