sommarlovs ångest.

Hej, idag har dagen startat med att jag gick i duschen, tog mig mat och bara satt och chilla.
Efter ett tag fick jag lite panik när jag kollade på klockan och insåg att jag genast var tvungen att fara till Ulla och fixa hennes naglar. Svängde förbi Kids & teens och köpte några nagellack från rean oxå.
Bland annat ett gult,militär-grönt och ett grått. Samt köpte mamma ett kit med top-lack,strass-stenar,lim och lite andra saker samt ett nagellack till hon själv.
Direkt efter det bar det av till Ulla för att leka manikyrist för en stund, efter att ha lagt grund lacket så ringde pappa o frågade vars vi var, då ville han hämta oss så han kom dit, tog en kopp kaffe medan han väntade på att jag skulle bli klar.
Väl klar åkte vi hem och hämtade väskorna och sedan bar det av mot Luleå Kommun och Pappa där jag är nu.
Sommarlovs ångest, ja.... detkänns som att det här sommarlovet bara har sprungit iväg! Om 24 dagar sätter skolan och allvaret igång igen. Då börjar jag årskurs 9, sista året i grundskolan, inom 5 månader, ja senast om 145 dagar ska jag ha bestämt mig för vad jag ska gå på gymnasiet, vad jag tror att jag vill hålla på med i framtiden.
Och om 302 dagar har jag gått ut 9an, då är jag helt klar med grundskolan.
Om jag ska vara ärlig är jag faktiskt lite nervös inför nian, om hur det ska gå, hur mycket prov det kommer va, om nationella kommer vara jätte svårt, lagom svårt eller kanske till och med lätt, om jag kommer bli spy-less, eller om allt bara kommer flyta på som en dans. Jag är inte rädd eller orolig för att det ska gå dåligt, jag är mest nyfiken och faktiskt ganska taggad!
Jag har som mål att försöka göra mitt bästa utifrån vad jag kan just då och att jag ska kunna välja vad jag känner för när jag söker in till gymnasiet. Jag är redan nyfiken på vad det kommer stå för betyg i brevet på sommaravslutningen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback